Direktlänk till inlägg 17 april 2012

Malte 11 veckor...

Av Familjen Fällmer - 17 april 2012 22:01

Tiden verkligen bara springer iväg. Våran lilla Erik Anton Malte har hunnit bli elva veckor redan och förgyller verkligen tillvaron för hela vår familj! Han har två stolta storasystrar som gärna pussar och kramar på lillebror.

Han har haft det lite besvärligt med sin mage under sina första månader men det börjar bli bättre och bättre.

Det bästa han vet är att få sitta i nåns famn och bara mysa.

Sedan nån vecka tillbaka får man riktigt bra kontakt med honom och han ler gott när man får ögonkontakt med honom. Han har även börjat jollra. Skrattar mest gör han när Ronja eller Selma pratar med honom!

Han har också börjat bli ganska så stadig i sin nacke nu och verkar mycket nyfiken på livet och allt runtomkring.

     

Malte verkar precis som sina systrar bli ett snuttefiltsbarn. Han sover helst med ansiktet nedborrat i sin "snusa".

   

    

Nu är det ungefär en månad kvar bara innan vi flyttar in i Ärsta. Det ska bli såå skönt att få flytta nu och jag tror att vi allihopa ser fram emot att få större plats! Ronja och Selma ska få egna rum och har varit med och valt säng, skrivbordsstol och hyllssystem till sina rum. Även gardiner och andra små detaljer har vi tittat på. Maltes rum blir det gamla strykrummet, inte så stort men vi ska göra det riktigt mysigt för honom.

Med oss andra är det bra för övrigt. Ronja trivs i skolan och umgås med vänner även på helgen. Selma trivs på dagis hon med och går 15 timmar i veckan, mer får hon inte gå då jag är hemma med Malte.

Jag njuter för fullt av att vara hemma, skulle lätt kunna bli hemmafru på heltid! Erik tycker att rektorsjobbet är roligt och givande och jag är så glad för hans skull att han fått ett sånt jobb som han verkligen trivs med!

Nu blev detta inlägget kanske inte så himla roligt men jag tänkte att jag iallafall skulle få till några rader och lägga ut några bilder för släkt och vänner att se.


Må så gott!


/Mamma Mia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Familjen Fällmer - 19 april 2014 18:49

I år firar vi påsk i Karlskoga, och firar samtidigt farmor som har fyllt jämnt. Här är det försommarvärme och gräset är grönt! Man kan vara ute utan jacka och det är jättevarmt och skönt. Det blev en tidig vår i år då vintern var ganska så bedrövlig....

Av Familjen Fällmer - 31 december 2013 12:33

    Gott Nytt År önskar vi Er alla fina som läser bloggen! Vi firar in ett grönt nytt år. Inte en snöflinga så långt ögat når och plusgrader.    ...

Av Familjen Fällmer - 29 december 2013 11:56

      Åtta månader sen jag skrev sist och som vanligt har det hänt massor! Tjejerna har börjat i ny skola i Herrskog, Malte går numera på Tallbackens förskola, själv läser jag Dsk-vuben via Miun i Sundsvall/Östersund och pappa Erik jobbar kvar...

Av Familjen Fällmer - 14 april 2013 13:39

Idag är det den 14 april och vi går mot vår! Vi har haft en lång vinter med mycket snö som vi haft roligt med. I backarna härhemma har tjejerna åkt madrass och bob. Malte har tyckt om att klättra i snöhögarna. I februari gick Ronja och Selma i slalom...

Av Familjen Fällmer - 17 juli 2012 15:36

Befinner oss för tillfället i Karlskoga hos barnens farmor o farfar men tänkte testa bloggappen. Jag som har så svårt för att uppdatera regelbundet hoppas att det blir enklare nu med appen. Mobilen har man ju alltid med sig och dessutom fotar jag näs...

Ovido - Quiz & Flashcards