Direktlänk till inlägg 5 oktober 2011

Hösten är här...

Av Familjen Fällmer - 5 oktober 2011 09:20

...och jag borde skämmas varje gång jag loggar in här för det tenderar att bli alltmer sällan. MEN - jag ska försöka skärpa till mej, M Y C K E T har hänt sen sist och det är roliga saker som väntas framöver, så jag gör vad jag kan för att försöka hitta inspirationen till att blogga lite nu och då.


Sist jag bloggade var i april och då nämnde jag ingenting om våran flytt. Kan tänkas att det inte var helt bestämt då heller men nu tar jag det från början.

Vi har ju i flera år pratat fram o tillbaka om att kanske flytta "hemöver" och ta över mitt föräldrahem i Nora. Under våren dök det upp jobbchanser och jag och Erik sökte båda två och resonerade som så, att om vi båda får jobb så flyttar vi innan Ronja börjar skolan.

Allt bestämdes verkligen bara på några veckor - och snart var våran flyttcirkus igång! Erik fick jobb som rektor på Ytterlännes skola och jag som ssk i Kramfors Kommun. Eftersom mina föräldrar fortfarande bor kvar i huset som vi ska ta över fick vi hitta ett annat litet torp att hyra tills vidare. Vi trivs som fisken i vattnet här! Under slutet av juli gick flyttlasset från Sundsvall och vi hann nätt o jämnt installera oss innan skolorna körde igång. Ronja började förskoleklass i Torromskolan, min gamla skola och med min gamla fröken! =)

Selma skolades in på dagis under augusti.

I slutet av augusti åkte vi på charter till Turkiet, närmare bestämt Alanya.

     

 Vi var elva stycken ur "familjen" som åkte, bla mina föräldrar, syskonbarn och en farbror. I Turkiet fyllde Selma fyra år och då ställde vi till med kalas! Hotellet hade dukat upp fint långbord och bjöd på tårta och eldshow!

   

Ronja lärde sig simma helt utan armpuffar och var mer under vattnet än ovanför!

Ja och sen vi kom hem därifrån så har vardagsrutinerna infunnit sig.

 

 Vi jobbar, går på skola och dagis och försöker njuta av den hektiska tillvaron.

Lite lugnare blir det nog till våren då vi faktiskt utökar familjen med en till medlem, just nu under arbetsnamnet "Bengt". Vi vet inte om det är en kille eller tjej men h*n beräknas komma nån gång i februari om allt går som det ska.

Vi längtar alla efter "bäsen"!

Må så gott alla!

//Marie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Familjen Fällmer - 19 april 2014 18:49

I år firar vi påsk i Karlskoga, och firar samtidigt farmor som har fyllt jämnt. Här är det försommarvärme och gräset är grönt! Man kan vara ute utan jacka och det är jättevarmt och skönt. Det blev en tidig vår i år då vintern var ganska så bedrövlig....

Av Familjen Fällmer - 31 december 2013 12:33

    Gott Nytt År önskar vi Er alla fina som läser bloggen! Vi firar in ett grönt nytt år. Inte en snöflinga så långt ögat når och plusgrader.    ...

Av Familjen Fällmer - 29 december 2013 11:56

      Åtta månader sen jag skrev sist och som vanligt har det hänt massor! Tjejerna har börjat i ny skola i Herrskog, Malte går numera på Tallbackens förskola, själv läser jag Dsk-vuben via Miun i Sundsvall/Östersund och pappa Erik jobbar kvar...

Av Familjen Fällmer - 14 april 2013 13:39

Idag är det den 14 april och vi går mot vår! Vi har haft en lång vinter med mycket snö som vi haft roligt med. I backarna härhemma har tjejerna åkt madrass och bob. Malte har tyckt om att klättra i snöhögarna. I februari gick Ronja och Selma i slalom...

Av Familjen Fällmer - 17 juli 2012 15:36

Befinner oss för tillfället i Karlskoga hos barnens farmor o farfar men tänkte testa bloggappen. Jag som har så svårt för att uppdatera regelbundet hoppas att det blir enklare nu med appen. Mobilen har man ju alltid med sig och dessutom fotar jag näs...

Ovido - Quiz & Flashcards