Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Oförbätterlig...

Av Familjen Fällmer - 19 april 2011 12:33

Jag erkänner. Jag är värdelös på att blogga. Envisas ändå med att ha bloggen kvar utifall jag skulle få nåt infall att lägga in några rader då och då. Så är det.

Massor har såklart hänt sen sist. Lucia var det då. Nu är det 19 april och påskvecka 2011. Snön har smält bort och vi har börjat få riktig vårvärme. Snödropparna har börjat blomma i rabatten och Ronja har sett de första humlorna.

Men om vi börjar från början så åkte vi till Karlskoga över jul. Värsta snöstormen var det kring jul, och vi fick en rätt så besvärlig tågresa med förseningar och inställda tåg. Men, det var ju ett äventyr det med!

I februari fyllde stora damen 6 år! Tiden går alltför fort och vi har en liten mini-tonåring i huset nu! Hon är duktig på att "testa" oss och säga emot, och retar mer än gärna lillasyster. Selma är dock oxå ganska duktig på att "ge igen" så det där jämnar nog ut sig...haha...

Nu i år har Ronja "växt i" den stora cykeln som hon fick när hon fyllde fem och Selma fick ju en ny cykel i augusti oxå så nu är det full fart på gatan! =)


/Mamma Mia


 
 
Ingen bild

Lilll8

14 september 2011 18:57

Hej! Men va kul, det var verkligen otippat att du hittade & följer min blogg :D det får du gärna fortsätta med om du vill. Gud så jag känner igen dej.. Va sa du, är du nått år yngre än mig? Är du gift? Va spännande. Du har väldigt söta flickor men det visste du säkert redan *ler* ja nu får du ta & uppdatera din blogg så jag kan följa dej oxå. Skulle ni ha ert 3:dje barn, uppfattade jag dig rätt då? Hur långt gången är du isof? Hoppas du mår bra. Ha det bäst tjejen /// Lill-Lotta från jäppling /ullånger/ kramfors & nu för tiden sundsvall

Familjen Fällmer

5 oktober 2011 09:02

Hej hopp!
Ja, vi gick ju båda i Herrskog så därifrån känner man ju igen de flesta. =)
Jag är född 79, nåt år äldre än dej va?
Jag är gift med Erik sedan 2007 och vi har Ronja och Selma, födda 05 och 07. Väntar just nu på numero tre som beräknas födas i februari. Jag är i vecka 22 nu. =)
I somras flyttade vi "hem" igen efter nio år i Sundsvall. Vi har under flera år pratat om att ta över mitt föräldrahem i Nora och nu i våras så dök det upp jobb-chanser för oss. Vi sökte och fick jobb båda två! Perfekt att flytta nu också med tanke på att vår äldsta tjej började förskoleklass nu i höst!
Ska verkligen försöka bli bättre på att uppdatera bloggen men har väl varit i nån slags svacka nu, haha.
Jag fortsätter absolut att följa din blogg - men jag kanske inte är så duktig på att kommentera! =) Ha det gott! /Marie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Familjen Fällmer - 19 april 2014 18:49

I år firar vi påsk i Karlskoga, och firar samtidigt farmor som har fyllt jämnt. Här är det försommarvärme och gräset är grönt! Man kan vara ute utan jacka och det är jättevarmt och skönt. Det blev en tidig vår i år då vintern var ganska så bedrövlig....

Av Familjen Fällmer - 31 december 2013 12:33

    Gott Nytt År önskar vi Er alla fina som läser bloggen! Vi firar in ett grönt nytt år. Inte en snöflinga så långt ögat når och plusgrader.    ...

Av Familjen Fällmer - 29 december 2013 11:56

      Åtta månader sen jag skrev sist och som vanligt har det hänt massor! Tjejerna har börjat i ny skola i Herrskog, Malte går numera på Tallbackens förskola, själv läser jag Dsk-vuben via Miun i Sundsvall/Östersund och pappa Erik jobbar kvar...

Av Familjen Fällmer - 14 april 2013 13:39

Idag är det den 14 april och vi går mot vår! Vi har haft en lång vinter med mycket snö som vi haft roligt med. I backarna härhemma har tjejerna åkt madrass och bob. Malte har tyckt om att klättra i snöhögarna. I februari gick Ronja och Selma i slalom...

Av Familjen Fällmer - 17 juli 2012 15:36

Befinner oss för tillfället i Karlskoga hos barnens farmor o farfar men tänkte testa bloggappen. Jag som har så svårt för att uppdatera regelbundet hoppas att det blir enklare nu med appen. Mobilen har man ju alltid med sig och dessutom fotar jag näs...

Ovido - Quiz & Flashcards