Alla inlägg under december 2010

Av Familjen Fällmer - 13 december 2010 21:41

Idag på självaste Lucia hade vi ledig dag jag och barnen. Tanken var att vi skulle åka upp till dagis på eftermiddan för det traditionella luciafirandet, men då termometern stod på minus 15 så kände varken jag eller tjejerna för att stå ute och frysa i en timma. Vi hade lite egen lussevaka här istället. Lagom tills pappa Erik kom hem från jobbet en aningens tidigare hade barnen klätt sig i lucialinnen, glitter och tärnljus i händerna. Lyckades föreviga dom på film när dom sjöng finfina sånger! Knäppte ingen vanlig bild på dom som Lucior - men vad säger ni om den här! Mina fina prinsessor!! *kärlek*

  


Eftersom vi har haft en riktig inne-dag så blev iallafall Ronja lite rastlös mot eftermiddan. Hon var sugen på att baka och vi fick till jättesmarriga chokladcrisp-bollar, doppade Rice krispies i smält choklad och dekorerade med strössel. Blev en hit! Tog tyvärr inga bilder på dagens bakning, men vi bakade ju pepparkakor för ett tag sen oxå! Titta här!

        


Imorrn fyller min kära bror Abbe år - så om du läser det här Abbe: Grattiskram!

Vi firade honom i helgen när vi var upp till Nora. Åkte faktiskt redan på torsdagen och stannade till söndan, hade en riktigt härlig helg! Fint och kallt väder var det så jag bjuder på några fina vinterbilder från när vi var ute och åkte skidor/snowracer. Selma började dock klaga redan efter en kvart att hon var frusen - så hon gick in till mormor där hon genast frågade om hon kunde få en glass. Tokjäntan! Först fryser hon som en gnu, sen vill hon ha nånting kallt helt plötsligt!

    

Snart är det bara en vecka kvar till jul också. Vi ska åka tåg ner till farmor och farfar i år. Jag hoppas hoppas hoppas att SJ tänker skärpa till sig tills dess! Vill INTE råka ut för förseningar eller inställda tåg!

  

Jag har väl egentligen inte så himla mycket mer att kludda ner här idag men ska passa på att önska alla som läser en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!

Vi ses 2011 om inte förrns!

Kram kram //Mia

Ovido - Quiz & Flashcards