Alla inlägg under november 2010

Av Familjen Fällmer - 9 november 2010 10:51

...om att uppdatera bloggen som det varit helt stiltje i sedan i somras.

Vad har då hänt? Tja, sedan mitten av juli har vi jobbat och barnen har gått på dagis. Inte en enda VAB-dag har vi haft - förren idag! Tjoho vad vi är bra!

Idag är jag hemma med barnen, fast dom är inte sjuka sjuka.... Selma har varit lite trött och hängig, när jag hämtade henne klockan tre igår på dagis hade hon somnat i soffan. Inte riktigt likt henne. Men sen var hon piggelin på kvällen.

Imorse gick det knappt att få liv i nån av brudarna, dom var sååå trötta!

Det kändes inte rätt att släpa iväg dom till dagis så dom fick sovmorgon och en liten "hämta-igen-sig-dag" idag. Imorrn är det Nallefest på dagis (varje barn tar med sig ett gosedjur hemifrån) och då hoppas vi att dom ska vara pigga och alerta igen!

Men åter till vad som har hänt sen sist.

Kommer ju knappt ihåg vad jag bloggade om senast...måste tjuvkika... =)


Nu så!

Vi började semestern med en veckas sjukdom. Alla var dunderförkylda och låg till sängs i princip. Jag ångrar att jag inte sjukanmälde mej och kunde spara en veckas semesterdagar, men så smart var jag ju inte...

Första semesterdagen åkte vi upp till stugan. Nånstans mellan Sundsvall och Härnösand hörde vi nån som började gråta i baksätet. Det var Ronja som hade fått superont i sitt öra!

Dagen efter tillbringade vi på akuten i Sollefteå (det var förresten samma dag som prinsessan Viktoria gifte sig, så vi satt och kollade på TV i väntrummet), Ronjas öra svullnade igen och det fullkomligt r-a-n-n blod och gegga från örat. Kraftig öroninflammation var diagnosen och hon fick antibiotika i en vecka.

Några dagar senare var jag tvungen att åka till doktorn, kunde knappt svälja min saliv för så jäkla ont i halsen hade jag! Men - halsprovet visade ingenting så jag fick fortsätta knapra värktabletter och efter några dagar till kändes det bra igen. När vi kryat på oss efter en vecka drog vi söderut...


Första anhalten var Furuvik där vi gick en hel dag. Eller gick och gick.... barnen gick snabbt igenom djurparken och sen var det karuseller för hela slanten!

När dom var nöjda satte vi oss i bilen i några timmar till - för att på kvällen landa i Karlskoga!

Där stannade vi i 11 dagar - vi hade KALASVÄDER precis hela tiden, solade och badade och hade det bara lugnt och skööönt!

Vi gjorde några dagsutflykter, bla till min goda vän och kursare Hanna och hennes familj i Strängnäs. Dom bor så fint på strandtomt och barnen badade nästan hela dan...

Sen så åkte vi norrut igen och tillbringade sista semesterveckan i stugan. Lika underbart och varmt väder var det - så varje dag var vi på Storsjöbadet!

Me like!! =)

Vi började som sagt jobba igen i mitten av juli och sen har tiden bara flugit iväg! Det känns som att vi har hunnit med massor!

En vigsel (Eriks bästa kompis Tomas i Lund gifte sig med Petra), två bröllopsfester varav den ena med 50-talstema vilket vi anammade med nöje!

  


Tjejfest och Gatufest, middagsbjudningar och så vidare....puh!

Selma har hunnit fylla 3 år (!!) och hade hela familjen på plats när det var dags för kalas! Även Karlskogingarna kom hit då!


Sen så har vi börjat på Musiklek, dans och lek till musik. Vi åker oftast hela familjen på tisdag kvällar och det är jätteroligt!

Vi har gjort om lite på barnens rum så nuförtiden sover dom i våningssäng. Ronja var lite skeptiskt till en början men nu funkar det fint!

Båda tjejerna går numera på avdelningen Gnistan på dagis, Selma "flyttade upp" nu första november och är inte en liten tjej längre... =(

Fast för mej är hon fortfarande min lilla bäbis...hihi...


Hmmm.....nu har jag säkert glömt en massa som jag hade tänkt att skriva ner. Men men, det står en en liten tjej bredvid här och pockar på min uppmärksamhet så det är dax att gå. Bjuder först på några bilder!

            


So long!

Ovido - Quiz & Flashcards