Alla inlägg under mars 2009

Av Familjen Fällmer - 22 mars 2009 20:27

Ronja: I helgen har det busats en hel del! Igår lördag var vi på kalas hos kompisen Olivia som fyllt fyra år. Vi fick göra vår egna lilla tårta till fikat, leka en massa och fiska fiskdamm! På kvällen skulle mamma till hennes kompis som fyllt trettio och då fick jag följa med och leka med barnen som var där. Men efter dryga timmen så blev jag jättetrött och ville bara åka hem. Mamma fick snällt ringa efter pappa som kom och hämtade på direkten. Jag somnade på fem röda när jag hade satt mej i bilen.

Idag har vi haft min bästa kompis Ebba på besök. Vi har lekt prinsessor hela dagen lång! Mamma och pappa fick besök av A och C ifrån Härnösand och deras lille L. Han är jättesöt och jag var nog bra sugen på att hålla i honom lite, men jag blev lite feg och tordes inte....


Selma: Igår var det kalas hela dagen... Det var många nya människor så jag var jätteblyg. Ville mest vara med mamma eller pappa. Men gott fika fick vi,

tårta med godis, hallon, grädde och massa annat smaskigt! =) 

Idag var Ebba här. Jag ville också vara med och leka men stortjejerna ville inte det. Då var det tur att L från Härnösand kom hit också, jag tyckte det var roligt med en liten bebis. Han hade så fina små händer som jag fick hålla i lite. =)

Mamma och pappa tycker att jag är så duktig nu som börjar prata mer och mer. Nu kan jag bland annat säga:

Pläplä=äpple

Itty= Hello Kitty

Boots=apan Boots i Dora utforskaren

Kla= vilket betyder att jag ätit klart

Mommo= mormor

Nan= banan

k-a-k-a= kaka

Jag kan fler ord också såklart, men dom skriver vi inte upp nu... =)


Kramar Ronja och Selma

Av Familjen Fällmer - 18 mars 2009 21:13

Ronja: Imorse skjutsade pappa mej till dagis. Bästa kompisen Ebba var äntligen frisk så vi har lekt hela dan! På vår dagisavdelning är vi indelade i två grupper, Sagoletarna och Sagovännerna, och idag var vi ute i skogen och letade saker. Det var jätteroligt! Pappa hämtade mej halv fyra och då åkte vi hem till mamma och Selma. Efter middan blev det ett bad och sen Bolibompa och välling. På Bolli handlade det om sjuka barn och en av tjejerna var allergisk och hade astma. Jag blev jättenyfiken på vad det var så mamma fick förklara för mej. Jag tycker det är skönt att inte behöva vara allergisk för jag vill ha husdjur när jag blir större. Sen var jag så trött att jag ville gå och sova. Har ju nyss fått en ny säng och sover som den prinsessa jag är i den!


Selma: Jag fick vara hemma med mamma idag eftersom jag hade feber igår igen... Är jättesnorig och mamma måste snyta mej hela tiden. Jag vaknade ganska tidigt imorse så jag var trött igen vid halv elva. Då fick jag lägga mej i vagnen ute på ballis, sover jättegott i friska luften! När jag vaknade var det lunch, ris och chili con carne. Men jag var inte så sugen på det...

Mamma tror att jag har dålig matlust för att jag varit sjuk. Men det var tur att pappa hade handlat med kiwi hem, för det älskar jag! Åt tre stycken efter middan!! Mamma tycker det är bra att jag får i mej mycket c-vitamin!

Iallafall, efter lunchen idag så klädde mamma på mej galonbyxor och gummistövlar och så gick vi ut en stund. Jag tyckte inte att det var så roligt, för det var så isigt och halt överallt! Mamma fick bära mej. Ja, å sen blev det bad och bolli och välling innan det var sovadax. Jag fick somna på soffan idag, för jag bara busade när jag låg i sängen... =)

Imorgon ska jag på dagis igen - blir roligt att träffa alla fröknar och barn!

Av Familjen Fällmer - 18 mars 2009 11:38

Jag har länge funderat på att starta en blogg som ska handla om tjejerna. Dels för att jag själv tycker att det är roligt, det blir som en slags dagbok, och sen så kan det ju vara roligt för familj och vänner att följa våran vardag.

Har haft det hektiskt under hösten och vintern med skrivande av uppsats och sen har jag börjat jobba igen efter mammaledigheten, så inte förrens nu känner jag att jag har tid och lust till att blogga!

Så idag kommer det - premiärinlägget! =)


Idag är jag hemma och vabbar med Selma som är sjuk... Hon har varit febrig, snorig och hostig om vartannat. Trodde igår att det var på tillbakagång men så fick hon en febertopp på kvällen igen. Idag verkar hon må bra, men får ändå vara hemma en dag extra för säkerhets skull. Storasyster Ronja är på dagis och leker säkert som bäst med bästa kompisen Ebba nu!

Så det blir väl till att pyssla på här hemma idag. Lite städning och tvättning står på schemat, plus en hel del bus med lillfröken oxå såklart!

Vi hörs och ses!


Kram Mamma Mia.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards