Alla inlägg under april 2012

Av Familjen Fällmer - 25 april 2012 10:52

Tiden går alldeles för snabbt, man hinner knappt med. Tycker nyss det var januari och vi var hemma i bebisbubblan. Nu är Malte tre månader, börjar upptäcka världen runtomkring och är en ganska kavat liten kille som fått redigt med muskler i rygg och nacke. Snart rullar han runt på golvet skulle jag tro. Han älskar när storasystrarna pratar och busar med honom och han följer dom med blicken när dom är i närheten. När han är glad är han världens goaste lille kille men han kan också ha en sjujäkla humör och då är han mindre rolig, haha.

Han är lite lik dom båda tycker jag beroende på vad han har för ansiktsuttryck.


Nu är det snart maj och om bara några veckor kommer vi att ha flyttat till Ärsta och till VÅRT hus! Vi planerar inredning för fullt. Köket är beställt och kommer att levereras under sommaren. Det blir några veckor i augusti som blir mindre roliga med renovering, men det kommer bli såå bra när det är klart! Jag och Erik längtar efter att ha utrymme för saker och ting och tjejerna tror jag är mest spända på att få egna rum.

Vi ha trivts i lilla torpet i Salom också men nu känns det alldeles för trångt. Vi försöker hitta på saker på helgerna för att slippa "kliva på varandra" i huset men som sagt, nu är det inte länge kvar...


Idag blir det ett ganska kort inlägg men jag ska försöka skriva lite mer frekvent här tänkte jag. Nu pockar Malte på min uppmärksamhet så det är bäst att gå.


So long!


/Mamma Mia

Av Familjen Fällmer - 17 april 2012 22:01

Tiden verkligen bara springer iväg. Våran lilla Erik Anton Malte har hunnit bli elva veckor redan och förgyller verkligen tillvaron för hela vår familj! Han har två stolta storasystrar som gärna pussar och kramar på lillebror.

Han har haft det lite besvärligt med sin mage under sina första månader men det börjar bli bättre och bättre.

Det bästa han vet är att få sitta i nåns famn och bara mysa.

Sedan nån vecka tillbaka får man riktigt bra kontakt med honom och han ler gott när man får ögonkontakt med honom. Han har även börjat jollra. Skrattar mest gör han när Ronja eller Selma pratar med honom!

Han har också börjat bli ganska så stadig i sin nacke nu och verkar mycket nyfiken på livet och allt runtomkring.

     

Malte verkar precis som sina systrar bli ett snuttefiltsbarn. Han sover helst med ansiktet nedborrat i sin "snusa".

   

    

Nu är det ungefär en månad kvar bara innan vi flyttar in i Ärsta. Det ska bli såå skönt att få flytta nu och jag tror att vi allihopa ser fram emot att få större plats! Ronja och Selma ska få egna rum och har varit med och valt säng, skrivbordsstol och hyllssystem till sina rum. Även gardiner och andra små detaljer har vi tittat på. Maltes rum blir det gamla strykrummet, inte så stort men vi ska göra det riktigt mysigt för honom.

Med oss andra är det bra för övrigt. Ronja trivs i skolan och umgås med vänner även på helgen. Selma trivs på dagis hon med och går 15 timmar i veckan, mer får hon inte gå då jag är hemma med Malte.

Jag njuter för fullt av att vara hemma, skulle lätt kunna bli hemmafru på heltid! Erik tycker att rektorsjobbet är roligt och givande och jag är så glad för hans skull att han fått ett sånt jobb som han verkligen trivs med!

Nu blev detta inlägget kanske inte så himla roligt men jag tänkte att jag iallafall skulle få till några rader och lägga ut några bilder för släkt och vänner att se.


Må så gott!


/Mamma Mia

Ovido - Quiz & Flashcards